Випробувально-демонстраційний полігон «АвтоКрАЗ» — єдиний в Україні полігон для випробування важкої колісної техніки, у тому числі військової.
Основне призначення полігону – випробування нової техніки, демонстрація можливостей автомобілів перед потенційними покупцями, а також проведення дослідницької роботи при створенні нових модифікацій серійних моделей автомобілів і встановлюваних на них вузлів і агрегатів. Крім цього, він дозволяє оптимізувати процес обкатки нових автомобілів, що сходять з конвеєра.
Відмінною особливістю випробувально-демонстраційного полігону є його компактність. Площа полігону складає 2 га, що дозволяє проводити візуальне спостереження за випробуваннями техніки, проводити порівняльні випробування різних зразків, мінімізувати час для переміщення автомобілів між випробувальними спорудами.
До складу випробувально-демонстраційного полігону «АвтоКрАЗ» входять різноманітні споруди, що дозволяють давати оцінку прохідності, маневреності, динамічним якостям колісної техніки, а також проводити випробування її живучості в умовах граничних навантажень.
Конфігурація і характеристики споруд полігону відповідають аналогічним, відомим у світі полігонам: Нижньому Тагілі (РФ), НИИИ-21 МО РФ (м. Бронниці), НІЦИАМТ (м. Дмитров), IDEX (Об'єднані Арабські Емірати), SOFEX (Йорданія).
Безпосередньо перед трибуною, що знаходиться у фронтальній частині полігону, розташовані дві траси шириною по 4 м кожна, на яких розміщені спеціальні перешкоди:
«Завал із балок, розташованих навскіс» - це вісім бетонних балок висотою 0,4 м і шириною 0,4 м, розташованих під кутом 30 0 один до одного. На цій ділянці перевіряється не тільки геометрична прохідність автомобіля, а й випробування рульового управління, рами, підвіски і мостів автомобіля в умовах високих знакозмінних навантажень.
«Паралельні балки» - це у два ряди (по 15 штук у кожному) розташовані бетонні балки висотою і шириною по 0,4 м; відстань між балками 0,6 м (вздовж напрямку руху). На цій ділянці перевіряється геометрична прохідність автомобіля, а також проходять випробування рульового управління, рами, підвіски і мостів автомобіля в умовах повторюваних (циклічних) навантажень.
«Пагорб висотою 10 м» - на ньому розташовані ділянки: з ухилом 60% - для випробувань автомобілів на подолання граничного підйому (по ГОСТ В25759-83 *); з ухилом 20% - для випробувань гальмівної системи одиночних автомобілів (на відповідність Правилам № 13 ЄЕК ООН); з ухилом 12% - для випробувань гальмівної системи автопоїздів (на відповідність Правилам № 13 ЄЕК ООН).
«Бетонні надовбні» - ланцюг бетонних блоків з габаритами 1,5 х1,5 м; відстань між блоками 2,2 м (вздовж напрямку руху); висота першого ряду блоків - 0,2 м, висота наступних блоків - 0,4 м. Тут перевіряється геометрична прохідність автомобіля, при цьому рама, підвіска і мости автомобіля піддаються високим навантаженням.